20 film uppföljare som var mycket bättre än originalet
"Hot Shots! Del Deux"
Den första "Hot Shots" filmen var konservativ i sitt falska identiteter, och även om det hade roliga stunder, det röra inte briljans av del Deux. Författarna gick för blod som de gjorde narr av ett sortiment av actionfilmer, även om de verkar plocka på "Rambo" ganska lite. Det är hysteriskt kul eftersom Charlie Sheen spolat Sylvester Stallone. Det är absurt, men det fungerar helt.
"Blade 2"
"Blade" serien är en av de bättre vampyr franchisetagare ute, så det säger en hel del som uppföljaren är bättre än först. Detta är dock till stor del därför att studion kom på Guillermo Del Toro. Han kombinerade handlingen fans förväntar sig av Wesley Snipes och sin ikoniska roll och Del Toro odödliga kärlek av alla konstiga saker. Fallet, multi-jawed skördemännen. Dessa saker var bara läskigt.
"Rocky IV"
Var och en av uppföljarna "Rocky" har sina goda stunder, utom "Rocky V," som skulle ha aldrig gjorts, men "Rocky IV" är särskilt bra eftersom Rocky står inför en av de tuffaste utmaningarna i karriären. Han börjar bli äldre, men denna uppkomling mördade bara sin vän och nu har han kämpa igen. Det finns verkliga känslor det, och den väger på honom. Dessutom är det en av de bästa utbildning montage någonsin.
"National Lampoon's Christmas Vacation"
Även om de andra två "Semester" filmerna var mindre klassiker av sina egna, stack inte de ganska till efter den "Jullovet" flera medlemmar. Det finns inget bättre än att göra dig må bättre om din galen familj genom att titta på absurditet i familjen Griswold. När det gäller semester vansinne, finns det mer än nog skrattar orkar man hela filmen.
"Snabb & rasande 6"
"Snabb 5" introducerade Dwayne "The Rock" Johnson till rösterna, och han är känd för att blåsa liv i trött franchise. Han gjorde ingen besviken, och "Snabb & Furious 6" är en av bästa i serien. Familjen har alltid varit en stor tema, men alla är mer vuxen och är redo för att sätta allt på linjen för att bo tillsammans. Det är spännande, spänd och full av högoktanig action fans har kommit att förvänta.
"Dödligt vapen 2"
Originalet hade några bra stunder, men det fick gamla väntar på Gibsons karaktär att räkna ut om han ville leva eller dö. Det gjorde det verkligen svårt att gilla honom. Men, den andra filmen, beslutade han fast han var här bo och komiska duon kunde göra vad de gör bäst: lösa brott och få publiken att skratta i processen.
"Star Wars: Episode III - Revenge of den Sith"
I rättvisans namn sätta "Star Wars: Episod I - det mörka hotet" ribban så lågt att det inte var riktigt som svårt att vara mer framgångsrika eller omtyckt; den tredje filmen är dock den enda att ens komma i närheten matchande briljans av den ursprungliga trilogin. Det ger liv i konflikten, skuld och beslut som ledde Anakin Skywalker blir Darth Vader.
"Mission Impossible: Ghost Protocol"
Brad Bird var ansvarig för denna härliga film, och med tanke på hans fantastiska meritlista på Pixar, är det inte konstigt det var en av bästa. Cruise har aldrig varit så gillade som Ethan Hunt, och handlingen var så mycket bättre än någon av tidigare omgångar. Filmen var bra skrivet, vackert agerade och all-around roligt.
"Familjen Addams-värden"
Detta var ett tufft samtal eftersom den första var så bra, om du gillar "Familjen Addams." Men en tum framåt på grund av dess mer satiriska natur och faktumet att onsdag är på ett sommarläger är detta något skrämmande. Att föreställa sig hur Addams skulle samverka med normala människor realiseras i denna film, och det är precis lika bra som tittare kan ha avbildas det.
"Indiana Jones och det sista korståget"
Detta var ytterligare ett tufft samtal som bara knappt inched tidigare originalet, men det är egentligen mer av en fortsättning på först ändå så det verkar vettigt. Denna gång Jones är på en strävan efter inte bara för antika artefakter, men respekten för sin far. Sean Connery är inspirerad som Professor Henry Jones Sr., och kemin mellan honom och Ford fungerar bra för berättelsen.
"Den franska Connection 2"
Narkotikasmugglare från den första filmen fick bort i slutet av filmen, så i början av andra ser Popeye Doyle efter honom till Frankrike att avsluta jobbet. Naturligtvis denna åtgärd kastar Doyle i en värld han inte är vana vid, och finner han sig själv inför ett narkotikamissbruk i utförandet av smugglaren. Det är mörkare, och mer intensiv än den första, som är mycket övertygande.
"Stålman 2"
Två ord: General Zod. Denna film hade inte bakom kulisserna drama av den första, och så resultatet blev en jämnare, mer väl avrundad film som var häftigt att titta på. Precis som Superman ifrågasätter sina önskningar att vara en superhjälte, visar General Zod och besättningen för att anställa förödelse på Stålmannens världen. Konflikten är en underbar sak.
"Star Trek 2: Wrath of Khan"
I sanning, kommer detta att debatteras bland Trekkies tills de är blå i ansiktet. Några läger säger att den fjärde filmen var bäst medan andra säger att två var bäst. Men detta läger anser den andra filmen är bäst. Khan är en fascinerande skurk, och det verkar direktörens beslut att fokusera på historien snarare än spektaklet var ett klokt val.
"Batman Returns"
Tim Burtons Batman filmer stod obestridda länge tills Christopher Nolans filmer kom along, men av de två Burton filmerna, det andra var fantastiska. Mellan dessa två filmer fulländat Burton sin gotiska berättande stil med "Edward Scissorhands," så filmens konstnärliga stil var visuellt awesome. Plus, det var väldigt roligt titta på Batman deal med mer än en skurk i taget.
"Harry Potter och fången från Azkaban"
Den tredje delen till ikoniska guiden historien var den första filmen att känna sig som en film anpassning. Chris Columbus var vördnadsfull att källmaterialet, som gjorde filmerna verkar lite uppsvälld. Men, Alfonso Cuaron jämfört en massa onödiga detaljer och gjorde en film som flyttade på film hastighet. Det var också visuellt lockande, också.
"Bourne Supremacy"
Jason Bourne var mycket roligare när han fick några av sina minnen tillbaka. Inte för att första filmen var inte fantastisk, det är bara det att den andra filmen visade en hel del fast-cut actionsekvenser, och idén att använda en rullade upp tidningen som ett vapen verkade absurt tills du såg Bourne dra bort. Att förlora kärleksintresse också hjälpte som dessa historier alltid verkar tynga en actionfilm.
"Evil Dead 2"
Första filmen var en skräck klassiker som råkade vara så dåligt det var roligt och sedan det fått kultstatus. Med en större budget gjorde andra gången, Sam Raimi bara de andra roliga med flit, som fungerade bra för filmen. Det finns inget riktigt gillar Evil Dead filmerna där ute, och de är definitivt klassiker i sin egen rätt.
"Tystnaden av lambsna"
Även om det finns en ny filmteamet för denna film, är det i själva verket en uppföljare. Det plockar upp precis där "Manhunter" slutade, och det är utan tvekan en av de bästa filmer som någonsin gjorts. Anthony Hopkins och Jodie Foster leverera karriär-definiera föreställningar, och historien är psykologiskt fängslande och läskigt.
"Sagan om ringen: de två tornen"
"Sagan om ringen"-trilogin är en episk fantasy som är älskad av många, men de är ganska långa. Den första film flyttar mycket för långsamt, och det ungefär kan översättas till den första boken som finner Hobbitarna fortfarande i fylke halvvägs genom. Ingenting händer men talar och promenader. Den andra filmen hade en av de bästa striderna, och saker började hända med karaktärerna. Det var spännande.
"Gudfadern del II"
Kanske den mest levande exemplen på en otrolig uppföljare något överträffar ett lika otroliga original. Medan ursprungliga infört tittarna till tecken, "Gudfadern del II" grävde djupare i karaktärerna, speciellt det av Michael Corleone. Att kunna titta på Robert De Niro och Al Pacino i samma film var en glädje.
Relaterade Frågor
-
9 mest meningslösa film uppföljare någonsin
-
10 uppföljare som meddelade men aldrig gjort
-
De värsta olyckorna i Film och TV som var nära dödlig
-
Vilken film uppföljare var bättre än originalet?
-
Kan du fortfarande vara gravid efter mensen kom om du hade en hel del graviditet symptom som menstruation-liknande kramper och uppblåsthet och gasiness som var mycket mer intensiv än PMS?
-
Efter att ha vunnit en bästa biroll Oscar för filmen marskalkar Tommy lee Jones spelade huvudrollen i en uppföljare som kallade oss vad filmen?
-
Kommer det att finnas en King Kong film uppföljare av Peter Jackson?
-
13 saker som var onekligen bättre tillbaka i dag
-
Det var en uppföljare till tangerine av edward bloor?
-
Finns det en uppföljare till Schooled?
-
Vad är en meta uppföljare?
-
Finns det en uppföljare till boken The Princess Bride?
-
Blir det en uppföljare till Love Never Dies?
-
Vem var mycket generad i Grisbukten invasion?
-
Det ska vara en uppföljare till James Camerons film "Avatar"?
-
Ökända filmer som var karriär slut
-
Kommer det att vara en Legend of Zelda fyra Swords uppföljare?
-
Har det någonsin funnits en marvel film som var fått r?
-
12 historiska filmer som var faktiskt exakt