Förklara varför du instämmer eller inte instämmer med detta uttalande - "en röst för en mindre parti kandidat är en omröstning som slösas bort"?

Jag tror stämmer eftersom mindre kandidaten har oftast ingen chans att vinna och att rösta på honom/henne kunde ha gått till de två kandidater som har en större chans vad är ett mindre parti. Menar du minoritet part eller något annat. Jag tror inte någon omröstning går till spillo så länge du tror på den kandidaten. Vad som är avfall är tusentals dollar som de andra använda för att compaign eftersom om det kommer att göra vad de säger att de ska göra, jag inte behöver se fancy tecken och en kandidat med en 200,00 frisyr och matchande kläder, jag behöver se resultat och löften hålls. Svar nej. Vad som ska hända är alla tredje parter bör gå samman och välja en enda kandidat för varje kontor som en big block. 38% av amerikanerna identifiera som oberoende, så tillsammans de kunde få tillräckligt många röster att sätta stor press att ändra röstsystemet instant avrinning röstning och tillåta människor att rangordna kandidater och undvika förstöra röster. De gjorde faktiskt som i Indien när ena parten dominerade och blev av Indira Ghandhi.