Kan vara påstådda flyttkostnader, om uttalande krävs

Fråga:

Min livskamrat dog nyligen och nu kräver arvtagare som jag flyttar ut ur huset där vi bodde för uthyrning. Kan jag få rörliga kostnader när du ärva, som kräver, även om jag fortfarande betala min proportionellt beräknad hyra att dra av? När jag åldras pensionärer och har inga finansiella reserver.

Svar:

Min fråga är vad du menar med "pro-rated hyra" en gång. Om du bor ensam i huset, då måste man ta hela hyran. Frågan är dock om du kan acceptera fördraget alls. Vi är i hyreskontraktet. Sedan kommer han helt enkelt fortsätta, kommer du att debiteras endast hela slaget. Detta är inte fallet är det viktigt, oavsett om du är arvet i ditt Livpartner. I så fall kan du bara ta över kontraktet.

Båda bör inte vara fallet och ägaren du vill slutföra inte ett nytt hyresavtal, då du kommer att behöva ta av väl. Du behöver inte en fordran på de rörliga kostnaderna. Om du är ALG II mottagare, kunde kontoret hoppa här, men om nödvändigt.

Du bör fortfarande lagligt live stick (se ovan), i lägenhet kan du detta inte nödvändigtvis vill, du kunde förhandla med ägarna och försöka finansiera flytten, om du frivilligt flyttat. Om du verkligen har inget giltigt skäl att säga upp vänner (i fångenskap, Mietrückstand, etc.), de vill få dig som inte kan lätt få ut. Och det finns utrymme för förhandling om det behövs.