183 dagars regeln
Hej alla, i de senaste 2 åren har jag parallellt med skolan arbetat lite på 50 dagar bas. Eftersom jag arbetade för 2 arbetsgivare var 60 dagar möjligt. Inom ramen för minimilönen finns det nu ett system med 70 dagar. Bra ändå, i år jag är äntligen k . . .
Hej av skatteexperter:Vad är avgörande för att räkna dagar utomlands A) varaktigheten av den yrkesmässiga aktiviteten, exklusive ankomst och avresa dagar B) varaktigheten av yrkesverksamhet, med ankomst och avresa dagar C) är den fysiska närvaron. Ko . . .
Jag bor och jobbar 5 dagar i veckan i Schweiz och jag är också (fast bosättning, fast beroende av aktivitet). Dock min flickvän bor i Österrike, och vi leder en började. Jag är inte registrerad i Österrike.Vi planerar att gifta sig snart. Behöver jag . . .
Hej, är jag inte säker på om jag är här med min fråga, men jag ska kort beskriva mitt fall. Jag arbetade för en schweizisk holdingbolag från ett kontor i Ryssland år 2009. Anställningsavtalet var förenat med en bokföring kontrakt. Innehållet delades . . .
Hej och "Grüß Gott",Jag bor på gränsen till Österrike och arbetar oftast i Österrike. Eftersom mitt jobb har förändrats och jag kan nu utöva allt mer aktiviteter för Österrike (styrning, kontroll, etc.) i gränsområdet, jag är gränsen sedan 01.06 . . .
Fem dagar i veckan (måndag-fredag).Grundskola i minst 183 dagar - Post primära 167 dagar. . . .
Hej kära experter, jag kommer snart in en tillfällig arbetsplats i Österrike, hålla därför min primära bostad i lägenheten av min flickvän (fästman) i D och kommer att pendla varje helg. Jag kommer därför förmodligen lämna självdeklaration i Österrik . . .
Jag bodde i år i Schweiz och kommer att beskattas här. Genom att ändra en är min driva vägen nu + 100 Kilometer för en enkelresa. Eftersom jag fick aldrig ett bidrag från schweiziska skattekontoret på min höga resekostnader, skulle jag nu vilja ett a . . .
Det ett underhåll kontrakt ska förskottsbetalas i år över 2 år helt (omsättningsskatt alternativ fortfarande finns; DITT), från som skatten skulle återkallas. Verksamheten i små och medelstora företag systemet ändras från nästa år. Kan leda till prob . . .
Vart är sammanträdet de konsult?Vart är säte för kunden?Var konsulten för aktivitet längre tid utomlands, eller bara några dagar?En utländsk filial av inhemska företag var platsen för verksamheten?Var platsen för verksamheten inom EU?Beskattning i Ty . . .
Jag är en registrerad student och har nu tagit ett deltidsjobb på kort sikt, med 50 dagars regeln. I oktober börjar jag emellertid med en praktikplats där jag tjänar 800,-per månad. Så jag bara under det maximala beloppet som du kan tjäna som student . . .
Föredrag som lämnar inte sociala kostnader i denna sommarjobb? Eftersom inte jag är säker på nämligen om en sida jobb är en av de arbetsdagar som du kan arbeta så att det passerar maximalt. MfG . . .
Min son har arbetat som hantverkare på en temp byrå i Schweiz 170 dagar på sommaren. Där, var skatter undanhålls timpenningarna. FA avvisar en utländsk skattelättnad och påstådda kostnaden för annonsering (exempel resor 650 km), från åldern till ett . . .
Om jag vill online ta mina pengar till ett förbetalt kreditkort, hur lång tid tar det sedan tills pengarna finns på kortet och jag kan sedan använda kortet? Detta gäller även för 3-dagars regeln (som i normala överföringar) eller denna tjänst bör sna . . .
Jag har levt i flera månader i Ö och flyttat från D. Jag funderar nu på att öppna ett konto i D och på aktiemarknaden att köpa och sälja.Hur är skatten i år, bör jag köpa inte bara värden, men säljer också. Är tyska eller österrikare som då ett ämne . . .
När måste en faktura för en ersättning för kostnader betalas 2012 för en hyrd egendom, så att den gäller för år 2012. Är den 2 januari 2013, eller IRS säger att dessa står för året 2013 ska bokföras? . . .
Hej tillsammans. Det är följande situation: efter examen, min dotter beslutat att få en praktikplats i Schweiz. Hon är Grenzgängerin och har ett rum som rör dem från måndag till fredag. Den lön du dras av från källskatten, men vad om tysken skatt? Va . . .
Hej, kommer min fru från Frankrike. Hon har tills oktober 09 arbetade där som anställd och betalda skatter. Eftersom hon är här och gift med mig, hon har ingen inkomst. Är hon på något sätt relevant för min självdeklarationen? Vad "separera investeri . . .
Hej, ber jag en vän till dig. Eftersom hon behövde absolut en ansvar försäkring, har hon anlitat något rusade en vecka sedan utan att ha tidigare granskas villkor. Med lite avstånd är det nu inte så förtjust i kontraktet innehållet. Jag menar, faktis . . .
Kan jag fortfarande betala skatt i A även om jag bor i D, men som jag sa i ett arbete? Vänligen bara svar som besvarade frågan. Jag själv, tack att jag kan be IRS, vit . . .