183 dagars regeln

Utbildning och 70 dagar regeln?

Hej alla, i de senaste 2 åren har jag parallellt med skolan arbetat lite på 50 dagar bas. Eftersom jag arbetade för 2 arbetsgivare var 60 dagar möjligt. Inom ramen för minimilönen finns det nu ett system med 70 dagar. Bra ändå, i år jag är äntligen k . . .

183 dagar - skatt regel del 2

Hej av skatteexperter:Vad är avgörande för att räkna dagar utomlands A) varaktigheten av den yrkesmässiga aktiviteten, exklusive ankomst och avresa dagar B) varaktigheten av yrkesverksamhet, med ankomst och avresa dagar C) är den fysiska närvaron. Ko . . .

Arbeta i Schweiz, kvinna i Österrike. Om att betala skatt?

Jag bor och jobbar 5 dagar i veckan i Schweiz och jag är också (fast bosättning, fast beroende av aktivitet). Dock min flickvän bor i Österrike, och vi leder en började. Jag är inte registrerad i Österrike.Vi planerar att gifta sig snart. Behöver jag . . .

Inkomstskatt rapportera var?

Hej, är jag inte säker på om jag är här med min fråga, men jag ska kort beskriva mitt fall. Jag arbetade för en schweizisk holdingbolag från ett kontor i Ryssland år 2009. Anställningsavtalet var förenat med en bokföring kontrakt. Innehållet delades . . .

Frontier D-A - arbetstider Stödordningens 45 dagar

Hej och "Grüß Gott",Jag bor på gränsen till Österrike och arbetar oftast i Österrike. Eftersom mitt jobb har förändrats och jag kan nu utöva allt mer aktiviteter för Österrike (styrning, kontroll, etc.) i gränsområdet, jag är gränsen sedan 01.06 . . .

Primära bostad i D, andra hem + arbete i Österrike

Hej kära experter, jag kommer snart in en tillfällig arbetsplats i Österrike, hålla därför min primära bostad i lägenheten av min flickvän (fästman) i D och kommer att pendla varje helg. Jag kommer därför förmodligen lämna självdeklaration i Österrik . . .

Primära bostad CH, andra bostad DE eller FR

Jag bodde i år i Schweiz och kommer att beskattas här. Genom att ändra en är min driva vägen nu + 100 Kilometer för en enkelresa. Eftersom jag fick aldrig ett bidrag från schweiziska skattekontoret på min höga resekostnader, skulle jag nu vilja ett a . . .

Bara kortfristig sysselsättning, då heltid praktik

Jag är en registrerad student och har nu tagit ett deltidsjobb på kort sikt, med 50 dagars regeln. I oktober börjar jag emellertid med en praktikplats där jag tjänar 800,-per månad. Så jag bara under det maximala beloppet som du kan tjäna som student . . .

Kredit schweiziska skatter

Min son har arbetat som hantverkare på en temp byrå i Schweiz 170 dagar på sommaren. Där, var skatter undanhålls timpenningarna. FA avvisar en utländsk skattelättnad och påstådda kostnaden för annonsering (exempel resor 650 km), från åldern till ett . . .

Praktikplats i Schweiz - skatter i Tyskland?

Hej tillsammans. Det är följande situation: efter examen, min dotter beslutat att få en praktikplats i Schweiz. Hon är Grenzgängerin och har ett rum som rör dem från måndag till fredag. Den lön du dras av från källskatten, men vad om tysken skatt? Va . . .

Inkomstskatt, hustru

Hej, kommer min fru från Frankrike. Hon har tills oktober 09 arbetade där som anställd och betalda skatter. Eftersom hon är här och gift med mig, hon har ingen inkomst. Är hon på något sätt relevant för min självdeklarationen? Vad "separera investeri . . .

Avbokning av en ansvarsförsäkring som är lätt genomförbart?

Hej, ber jag en vän till dig. Eftersom hon behövde absolut en ansvar försäkring, har hon anlitat något rusade en vecka sedan utan att ha tidigare granskas villkor. Med lite avstånd är det nu inte så förtjust i kontraktet innehållet. Jag menar, faktis . . .