292 jack lakeside foundry

Vad är värdet av en 292 Jack modell spis gjord av Lakeside Foundry Company?

Montgomery Ward ägs Lakeside gjuteri i Chicago (gjuteriet var faktiskt i Erie, PA) från c. 1904 till c. 1920. 292 Jack är jämförbar med 295 solen gjorde av samma företag är tvätt-och gjutjärn spis, utformad för att bränna kol eller trä.Värdet av kami . . .

Försäkrings skada om jacka från slutet utrymme är stulen?

Hej. Jag har hjälpt ut på helgerna med mig i stan och sätta min jacka i en i sig stängt utrymme. Am jag åkte hem på eftermiddagen har gått utan jacka, eftersom jag helt enkelt glömde bort den. På måndag, jag omedelbart till socken kontoret och träffa . . .

Stulen jacka på restaurangen!

Hej, var igår kväll vi äter på italienarna. Jag lämnade min jacka i omklädningsrummet, men var i en separat del av rummet, så jag inte kunde se. Hur som helst, jackan var borta när vi ville gå. När jag talade chefen på det, att den är stulen och jag . . .

På ebay en jacka, nu säljs insinuation att hon är en bluff!

Hej, så har jag en business 2 diesel jackor till en klass pris. Jag sålde 1 jacka på ebay med bilder etc. i set och jackan via paypal. Alla bra hittills! Plötsligt hörde jag om ebay, att köparen har gjort ett fall utan att kontakta mig med insinuatio . . .

Jack Ryan: Shadow rekrytera översyn

Flera film kraftcentrumen kommer tillsammans att försöka det nästa stora spion thrillern. Inte bara gör Kenneth Branagh star och direkt, tillsammans med Kevin Costner, men franchise själv är en filmsymbol. En slags förhistoria och omstart, "Shadow re . . .

Kan du ersätta monterey jack ost med mozzarellaost?

Du kan men Monterey Jack undictincted smak jämfört med mozzarella. Det är därför Monterey Jack vanligtvis blandas med en annan ost som colbly göra colbly jack ost. Det är också blandas med jalapeño paprika att göra peppar jack ost. Så enligt min meni . . .

Vilka sporter spelade Jackie Robinson i college?

Jackie Robinson vid Pasadena Junior College. Han var en quarterback och säkerhet i laget och en shortstop på baseball team. Han var också en lång bygel på spåret laget. Han senare fick ett stipendium till UCLA och spelade i de flesta sporter av en en . . .

Är Jackie Robinson först till blak att spela baseball?

Jackie Robinson, som började sin karriär med Brooklyn Dodgers 1947, var den första kända svarten att spela högre serie i baseboll i modern tid efter 1900. Moses Fleetwood Walker, som spelade för de Toledo blå strumpor i gamla American Association, kr . . .

Varför kallas en Jack ett jack i gräsmatta skålar?

Eftersom det uppfanns av en man vid namn Jack Bowlington från Jacksontown, i Jacksonville CA.Ovanstående svaret är fel & personen som svarade att försöka vara en "komiker" & misslyckas.Det finns ett par av teorier varför det "Jack&q . . .