6 ländkotor innebörd

Vad innebär en betydande konstant (Alpha) i en regression?

Jag har en regression, där endast konstanten en betydande till en nivå på 99%.Vad betyder det? Det finns en allmän betydelse för konstanten i Linjära regressioner?Så är den allmänna regressionen: Y = en + bX + e . . .

IRS brev, vad innebär detta?

Jag fick ett brev från IRS, som jag tyvärr inte förstår. Jag har redan i 15 veckor på taxeringsbeslutet för förklaringen av hanteringen. 3 veckor sedan fick jag ett brev som saknar även en specifikation redan. Jag har skickat detta omgående. Och nu k . . .

Vad innebär det att köpa statsobligationer?

I dagens FED berättades mötet att Förenta staterna av nästa statsobligation inköp. Vad betyder det? Vem köper här som obligationer? Vem får pengarna? Vilka är konsekvenserna?hälsning . . .

Vad innebär...

"" Vilket innebär en "split ratio"? Jag menar om underhållsskyldighet. . . .

Kredit för varor innebär att du får pengarna tillbaka?

Hej. Jag har talat i telefon med ett rederi, där jag beställde på nätet. Personalen berättade att jag skulle få en kredit. Det var nu nöjd. I efterhand undrar jag dock om "Credit" innebär att jag kan få något som liknar en verifikation som? Jag . . .

Innebär ett erbjudande om fast pris som är moms ingår

Jag har fått ett schriftl erbjudande av en den där fast pris för vräkningen av ett hus utan schriftl beteckningen värde till skatt har varit abgegben på papperet 1300,-. Jag antog att förädlingsvärdet moms i så kallade fasta priset ingår. Hur är det . . .