9 10 vad menar i recept

Vad menar du "klev tillbaka på is" i språket av beståndet?

Vad menar du "klev tillbaka på is" i språket av beståndet? Betyder det att det är bättre att hålla aktierna eller inte? Uttrycket kommer från en aktieanalytiker, tyvärr jag har glömt namnet. Om denna analytiker säger att ska du sälja eller köpa . . .

Min försäkring har en optimering. Vad menar du?

Jag gjorde en Rentenverischerung för pension och i häftet jag fick till sist till står det att försäkringsbolaget har en optimering. Vad menar du? Och vet någon om detta något extra kostnader och du bara inte höra mig? . . .

Vad menar du "Shareholder value"?

Vem kan snabbt säga mig vad menar du "Shareholder value"? Jag hört det flera gånger, men lyckades det till nu inte... Tack. . . .

Vad menar du med Miyazama på japanska?

Du kanske menar 宮沢 (Miyazawa) som är en populär japansk efternamn, bestående kanji som betyder "Shintotempel" / "palats" och "träsket".PS: "jag" inte betyder någonting... frågan säger vad menar du med... :) . . .

Vad menar du med pr i ett recept?

FÖRKORTNINGAR på recept varje recept Skrivet av en läkare måste bland annat planerade sträckningen av medicinen (hur att ta det). PO: du tar drogen oralt och PR innebär du tar drogen rektalt (som i ett stolpiller). . . .