4 berömda vortexar av Sedona

Sedona, Arizona är en förtrollande och mystiska plats med dess höga röda klippformationer och fantastiska vyer. Stadens heliga aura förstärks av dess berömda vortexar. Vortex av Sedona tros vara centrerar av subtil energi som kommer från jordens yta. Vortex energi är inte precis elektricitet och magnetism, även om den lämnar en liten mätbara kvarvarande magnetism på ställen där det är starkast. Energin på dessa Vortex sägs respons hos människors energicentra och du kan känna något om du kommit inom en fjärdedel till en halv en mil i dess närhet. De fyra berömda Vortex i Sedona är flygplatsen Vortex, Red Rock korsning/katedralen Rock Vortex, Boynton Canyon Vortex och Bell Rock Vortex. Läs mer om dem nedan.

1. flygplats Vortex

Flygplatsen Vortex är den mest tillgängliga av alla vortexar och erbjuder en 360-graders vy av Sedona. Från motorvägen 89A i West Sedona, sväng in på Airport Road. Ca en halv en mil upp på vägen, kommer du se en liten parkeringsplats på vänster sida. En röd Rock Pass krävs för att parkera här. Härifrån når du den flygplatsen Mesa loop trail, som är 3,5 miles lång och stiger 200 fot. Det är en av de lättaste lederna i Sedona åt och korsa. I början av leden finns en mini mesa som sägs vara vortex plats. Det finns två vortex områden - toppen av kullen som du kan nå från små parkeringen och den faktiska mesa. Om du fortsätter upp Airport Road till toppen hittar du en större parkeringsplats med ett outlook område prickade med sökare. Båda webbplatserna erbjuder spektakulär utsikt över stora Sedona landmärken.

2. domkyrkan Rock Vortex

Domkyrkans Rock är den mest fotograferade platsen i Sedona med en katedralliknande klippformation som stiger över Oak Creek. Den har två vortex platser - vattnet och stranden av Oak Creek närmast katedralen Rock, och sadeln mellan de två tornen. Det enklaste sättet att få tillgång till denna vortex är att köra 4.3 miles väster om 89A från korsningen av motorvägarna 89A och 179 och sväng vänster på övre Red Rock Loop Rd. Sedan gå 1,8 miles och sväng vänster på Chavez Ranch Rd. följa trottoaren 0.8 mile och sväng vänster till Crescent Moon Park. Det finns en $8 entré. Köra så långt in i parken som möjligt, sedan gå till creek. När du går österut längs ån mot katedralen Rock, kommer att du känna energin blir starkare. Den starkaste energin är där bäcken är närmast katedralen Rock.

3. Boynton Canyon Vortex

Boynton Canyon, en elektromagnetisk virvel av balanserad energier, är den mest mystiska och heliga av de fyra viktigaste vortexar av Sedona. Från korsningen av motorvägarna 179 och 89A, kör 3,2 miles väster om 89A och sväng höger på Dry Creek Rd.  Följ skyltarna mot Boynton Canyon. Från parkeringen, ange Boynton Canyon Trail. Gå 250 varv, så ta vänster gaffel bo på Boynton Canyon Trail. Gå en annan 400 gårdar till Vista Trail tecknet.  Ta rätt gaffeln och följ Vista stigen upp i backen. Följ cairns (de röda rock trail markörerna i tråd fat) längs leden, och snart du anländer till en 30 fot hög kulle. Energin är som starkast runt denna knoll.

4. Bell Rock Vortex

Bell Rock är den mest kända av de fyra stora vortexar och anses ha det starkaste flödet av energi i området. Bell Rock ligger på Highway 179, strax norr om byn Oak Creek och 5 mil söder om korsningen av motorväg 89A och 179. Dess distinkta formen gör det lätt att upptäcka, och parkering och spår syns tydligt. Energin är stark så snart du får av din bil. Du behöver inte göra någon klättring för att känna energin på denna virvel.

Om du tror på virvlar metafysiska befogenheter eller inte, är att hitta och att i dessa speciella ställen ett roligt och intressant sätt att uppleva det majestätiska landskapet i Sedona. Oavsett deras mystiska egenskaper är dessa fyra ställen några av de vackraste och mest fascinerande platserna i landet.