ingen gnista p indy 700
Ett löst batteri kabel kan orsaka ingen gnista på pluggarna, det kan också orsaka din bil inte att starta.Vissa nyare bilar behöver en min. 10 volt köra. Smutsiga kablar kan orsaka samma problem också. definitivt ja en lös kabel stannar rätt spänni . . .
Jag har en 89 Ranger med 2,9 L, körde på motorvägen och det bara sluta. Jag trodde det var nog kamkedjan, hade det bogseras till en butik och han kollade bränsletryck som var normalt, hittade ingen gnista skick. Han testade tändspole, pickup spole, m . . .
Jag tog min arctic cat för en tur gick kanske 60 mil sprang bra sedan två dagar efter gick ut för att starta en brukar starta en ingen gnista . . .
Tja först kamrem eller topplockspackning kontroll gnista alla saker åt sidan är det förmodligen en överliggande kamaxlar motor så pluggar, ledningar och eventuellt distributör cap rotor etc måste tas bort för att komma åt huvudet och timing belt jag . . .
Titta mycket noga på tändstiftet boot där den ansluter till plug tråd; ta bort boot och trimma tillbaka kabeln en liten belopp sedan återansluta. Också kontrollera spole anslutningarna så att de är rena och tight. Generellt är det en enkel fix; Du må . . .
Eventuell korrosion i tändningslåset, brandvägg kontakter eller säkringar för datorn. Kontrollera om datorn är att få makt. Det styr gnista och spridare. Säkringar för datorn ligger till höger nära batteriet. Brandvägg-kontakt för datorn bör finnas b . . .
Om din York har mer än 65000 miles är det förmodligen kamrem. Samma sak hände mig. Det finns en skylt med inspektion på främre drivrutiner sida om moter. Lite svårt att få bort men du kan se bältet på toppen av blocket därifrån. Om det är bältet se t . . .
kan vara din tändning modual . . .
Prova att kontrollera säkringsdosan och se till att kontrollera ecm säkringen. Jag vet inte exakt där det är i ditt fordon, men i min 93 Prizm är det en 10 amp säkring i den översta raden i rutan kick panel säkringen. . . .
Uteslutningsmetoden behövs, kontrollera/Byt tändstift-> kolla tändspolen > kontrollera pulsgenerator > kontrollera stator/AC generator > check kill switch. om allt är bra så kolla nyckelbrytaren för funktionalitet i förekommande fall att utesl . . .
tändningslåsetTDC sensorn är förmodligen smutsiga, ta bort det och ge tipset en ren, också connecter. . . .
spolen är bad.replace det är ett typiskt problem med en Polaris. De sålde deras ATV med känd defekt CDI styrenheter. På en Sportsman 600 är det en Ducati del #4010785. Det ligger under panelen tillgång under främre racket. Titta på andra forum. Det ä . . .
Kontrollera den rotor och lock.Kan vara dåliga ledningar. Försämras isolering kan ha orsakat störningen och nu kunde kortslutning innan nuvarande når kontakten. Titta på trådarna på natten eller det mörka huven öppen har någon Vev motorn över medan d . . .
Tändning madule är utcheckade. . . .
TÄNDMODULEN ELLER SPOLE/DISTRIBUTÖR . . .
Jag skulle säga att carb är smutsig, det måste vara tas isär och rengöras (alla jets och sumpen måste rengöras med bensin). Jag skulle föreslå att du ta den till din lokala mx macanic att få det gjort, för det är ett knepigt jobb.thanx jules. . . .
Check Control tändmodulen och andra komponenter som behandlar bränning spolen. Kontrollera distributar cap. Om dess knäckt gnistan kommer att hoppa och kommer inte att skickas till pluggarna. Brukar ersätta du den gemensamma jordbrukspolitiken och ro . . .
Ta ut din tändmodulen kontroll (ICM för kort). Ta den till ett reservdelslager till har den testats. Om det är bra, kolla din kam och vev ståndpunkt sensorer. Också, kolla ledningen tråd från den gemensamma jordbrukspolitiken till spolen också du kan . . .
Det kan vara flera saker. VCheck säkringarna. Kolla Vevaxelgivaren på framsidan av motorn. Kontrollera alla koder i datorn. Om det är en "96 eller senare behöver du en scanner för att göra detta. GoodluckJoe . . .
det körs inte smidigt och inte alla pluggar eld när skaTillägg till ovan:Ingen gnista eller intermittent spark, ett problem som var ganska vanligt tillbaka när distributörer hade vakuum framsteg var att en av de kablar som går till pickup spolen (pol . . .