Hur du väljer företag faktiskt färg logotyp?
Vet någon hur företag väljer deras färg logotyp? T.ex. Telekom magenta, röda i sparbankerna, Deutsche Bank blå är typiska. Varför har dessa företag valt för "sina" färg? . . .
Vet någon hur företag väljer deras färg logotyp? T.ex. Telekom magenta, röda i sparbankerna, Deutsche Bank blå är typiska. Varför har dessa företag valt för "sina" färg? . . .
Det finns några företag som har gold crown logotyper, de mest anmärkningsvärda som är:Agio cigarrerComune di RomaCorona ExtraCoronaKronjuvel cigarrerCrown RoyalCunardHallmarkHallmark Gold CrownPrincess CasinoRolex . . .
HÄNVISA till länk Inlagd för lista av 211 företag med länkar till deras webbsida . . .
Spiegelau glas har en logotyp med ett S och krona.4/16/1968, var en amerikansk Federal varumärkesregistrering in för S.Detta varumärke som ägs av KRISTALLGLASFABRIK SPIEGELAU, G.M.B.H.,SPIEGELAU (BAYER WALD). USPTO har gett S varumärke serienummer 72 . . .
Medan jag inte har hittat bevis på detta hela föremålet är att rött verkligen en tomt än för att vara iögonfallande färg det finns vissa teorier till färger i rött och orange. Teorin ligger i våra anor och evolution. Teorin är att kanske vi förknippa . . .
Blanda dina produkter med animatör programvara - jag är säker på att du hittar något intressant . . .
Varumärket postioning & punchlines... Lite gjorde vår älskade "NETAJI" Subhash chandra Bose visste att när han begärde hans anhängare "Tum Mujhe Khoon göra, Main Tumhe Azaadi Doonga", han var faktiskt marknadsföra en produkt som is . . .
Napster . . .
Guinness öl, som är en irländsk torr stout och ursprungligen bryggdes i Irland. Harpan är en symbol för Irland och modellerades efter Trinity College harpa. 1759 avser året att Arthur Guinness undertecknat ett leasingavtal för bryggeriet på St James' . . .
Hallmark . . .
Iams, sällskapsdjur mat företaget. . . .
Bogner . . .
REEBOK . . .
Swatch . . .
Coleman bolaget . . .
BlizzardZurich . . .
Du hänvisar till TNT-logotypen. . . .
UBS . . .
Unilever . . .
Jag har utvecklat en ny logotyp 2006 för ett välkänt hotell. Användaren har betalat utkastet utan rättigheter, dvs arbetstiden debiteras, annars ingenting. Logotypen består av en ord- och figurmärke. Sex år senare har kunden passerat sin tryckt mater . . .