Wine Book Review: "vin och klimat ändra" av L.J. Johnson-Bell

Oroar sig för hur klimatförändringarna kan påverka din favorit viner och vindistrikt? Det finns en bok som kan ge dig ännu mer sömnlösa nätter om det.

Introduktion

Den kontroversiella frågan om klimatförändringar kan vara ett ämne som fortfarande rör upp heta politiska debatter, men när det kommer till vinodling - jordbruk aspekten av vintillverkning - debatten kan redan vara över. Druva odlare och vinproducenter i olika vinregioner planerar redan för vad de förväntar sig att vara högre genomsnittliga temperaturer, vilket kan medföra avsevärda förändringar i vilka druvor kan odlas i vilka områden över hela världen, och vad viner kan slutligen produceras från dessa druvor. L. J. Johnson-Bell, tidigare chefredaktör för Vintage International Magazine i Paris och vin kolumnist för Frankrike idag Magazine, har ägnat hela boken till ämnet, med titeln "vin och klimatförändringar: vinproduktion i en ny värld."

Översikt

"Vin och klimatförändringen" (212 sidor, $18,95, Burford böcker) har endast fyra huvudkapitel. Var och en fokuserar på att bygga ett fall för hur klimatförändringarna redan påverkar druvan växer och vintillverkningen, och vad kan göras åt det. Kapitlen är logiskt sekvenserade, beskriver vad som ska hända i vingårdar (i form av växande druvor för vinframställning), vad som faktiskt händer i dessa vinodlingar (baserat på skörden rapporter), vad som görs för att mildra och anpassa sig till dessa förändringar, och vad framtiden för vinframställning över hela världen kan se ut i framtiden (förmodligen varmare). Boken är kort på grafik, är Johnson-Bell förtjust i att ge tabeller med data till stöd för sina argument.

Recension

"Vin och klimatförändringar" är ambitiös för sådan kort bok: ta Stick på både Detaljer klimatförändringar och föreslå alternativ för dess konsekvenser över hela världen i termer av vinodling. Trots kämpigt, Johnson-Bell i hög grad lyckas bygga fallet, och i processen kan ha fans av svalare klimat-viner oroande om den eventuella nedläggningen av deras favorit viner som temperaturer stiger och orsaka nuvarande svalare viticulturual områden att producera mognare druvor med högre potentiell alkoholhalt (och redan varma områden eventuellt hindras från att växa rätt bra vin druvor alls).

Proffsen

"Vin och klimatförändringar" är väl underbyggda och väl underbyggd, och är inte rädd att citera data när så är lämpligt i samband med bygger dess fall. Johnson-Bell tydligt vet ämnet vin i stort djup, och boken är potentiellt användbara (och en intressant läsa) för båda dem i vinindustrin och de utanför det som helt enkelt älskar vin och är intresserad av ämnet.

Nackdelarna

De tonala förskjutningarna av författarens prosa kan slå några som lite ojämna, som Johnson-Bell kan röra sig snabbt från med hänvisning detaljerade akademiska studier i påstridig första person berättelse, ibland inom samma kort stycke. Det senare kapitlet i boken till stor del handlar om förutsägelser, och som sådan kan visa sig vara mindre användbara beroende på hur de framtida effekterna av klimat ändra på världens vindistrikt lekar ut i verkligheten. På delar fungerar boken som en "väckarklocka" om klimatförändringar för vinindustrin, som kan fjärma eller sänka vissa vinälskare.

Slutsats

Agera som en snabb läsa från en auktoritativ (och påstridig) vin källa och fullt detaljerad kunskap som framgångsrikt bygger sitt fall, "Vin och klimatförändringar" är en entusiastisk och ögonöppnande undersöka hur klimatförändringarna kan har redan påverkat vinvärlden, och vad det kunde innebära för industrin: s framtid. Det kommer utan tvekan verkar deprimerande nyheter till vissa vinälskare, men det betyder inte att de bör dra sig undan från den.